en rockunge på drygt 11 månader!

här kommer ett inlägg om en riktig rockunge som älskar musik, prylar, gå (heslt småspringa) omkring, sjunga (eller skrika xD) och att stöka till eftersom alla andra plockar undan efter henne! hon är helt underbar, det är ju min lilla mickis jag talar om :) hon som är så jävla söt att jag knappt vet vart jag ska ta vägen! och btw, igår då vi var på max och käkade med linda gick hon sj till bilen efteråt, hallå är det hon eller jag som börjar bli gammal?! o.O jaja :)

vakentiden; är såklart det roligaste, dock är hon som en tromb hela dagarna HAHA. river i allt från dvd-lådan till bjöjpapperskorgen! i kylskåpet har hon EN favoritsak och det är citrondropparna ;s hon fullkomligt älskar den lilla citronformade, gula flaskan <3 telefoner och tvdosor har vart en favorit sen länge och det håller i sej än. allt ska plockas upp och smakas på! även det minsta gruskorn slinker ner med ett enda stort leende ;b
språket; hon talar nu flytande spanska, har inte den blekaste aning om vad hon säger rättare sagt ;) förutom några få ord som mamma, pappa, ti-titta (titta), bapp (napp), vovvov (till hennes gosdalmatin), bash (bajs), usc (usch) och ej (hej). hon har en jädra pipa, sjunger så fort hon känner för det!
mat; käkar i stort sätt allt som vi äter, men får ändå mest burkmat. frulle (efter vällingen) består av gröt med mjölk eller turkisk yoghurt med digistivekex och sylt. samma på kvällen och mellanmål är lite olika.
sömnen; söver som en stock mellan 19-7, ibland spökar eksemen så då får man upp och badda såren hon kliat upp emellanåt men nuså har det lugnat sej med det där (ett tag iaf), hon ser ut som en pärla i huden för tillfället :)





era kommentarer


Frida skrev:

Vad härligt det kommer att bli i sandlådan i sommar ;) Vi hade tur med Signe, hon stoppade aldrig skräp eller stenar i munnen. Undrar om det blir tvärtom med lilldonnan :)

2011-03-25 | 10:13:03
bloggadress/url: http://fofroridoda.blogg.se/

kommentera inlägget här:

namn:
kom ihåg mig?

e-postadress: (publiceras ej)

URL/bloggadress:

din kommentar:

Trackback
Min profilbild
jessika harrysson
är en lagom fet 25 årig morsa som är förlovad och bor i hus med världens bästa pojkvän och dotter. är typ världens mest sinnesförvirrade, tankspridda och oseriösaste brud. rätt jävla duktig på att både skämma ut och bjuda på mej sj! kör lastbil gör jag åh, trivs som fan bakom ratten i min flisscania! OCH älskar min bil, en blå golf 4a R32! kan vara töntigt petig med den enligt alla andra, men är man kär så är man ;) dom som betyder absolut mest här i livet är emil och mickis, mina jävligt bra vänner och givetvis bästa familjen som består av tre storasystrar, en söt mamma och en pappa som är nästan lika snygg som mej :p HÖRS HEJ!
RSS 2.0